Nevinowy blog deendekowy

13/12/2011

Odzyskiwanie czarów i punktów mocy

Filed under: Moje, PL, Zasady domowe — nevindnd @ 19:18

To co spowodowało że przestałem umieszczać na wiadomym forum, moje pomysły w celu dopracowania, była reakcja na ten pomysł. Już podczas tworzenia Dziecka Prób i Wiedźmina niektórzy wypowiadający się nie wiedzieli co to konstruktywna krytyka, lub byli zwykłymi trollami, więc tylko brak jakiejkolwiek chęci pomocy tym razem (pomijając 1.5 użytkownika) mnie zaskoczył. Po tym dałem sobie spokój z oczekiwaniem stamtąd pomocy, przynajmniej w przypadku twórczości własnej.
Już gdy zamieściłem tamten pomysł, miałem kilka jego innych wersji, ale zająłem się bezsensowną pseudodyskusją i ich nie zamieściłem. Czas to naprawić.

Oryginalny pomysł:

Jako że pomysły na odzyskiwanie, większą liczbę czarów, które odnalazłem były dość skomplikowane, postanowiłem coś prostszego stworzyć.

Magia
Aby odzyskać rzucony czar należy wykonać test Koncentracji o ST = 15 + poziom czarującego + poziom czaru który chce się odzyskać (czary 0 poziomowe dają 0).
Jeśli test się uda, czar zostaje odzyskany (traktuje się go tak jakby nie został rzucony), a ST kolejnej próby jego odzyskania zwiększa się o +2.
Jeśli test się nie uda, postać otrzymuje Stłuczenia w wysokości (poziom czarującego + poziom czaru)/2, a ST kolejnej próby jego odzyskania zwiększa się o +3.
Po odzyskaniu wszystkich czarów, ze wszystkich poziomów jakie postaci normalnie na dzień przysługują, ST dodatkowo zwiększa się o +5

W przypadku postaci wieloklasowych, które mają te same czary z różnych klas, stosuje się poziom czaru który jest niższy.
Postacie spontanicznie rzucające czary dostają +1 do testu.

Psionika
Tutaj jest podobnie. Tylko nie odzyskuje się danej mocy, tylko punkty mocy które na jej manifestacje się wykorzystało i postacie psioniczne nie dostają żadnych bonusów.

Modyfikacja:
– zamiast Koncentracji, mógłby być test stałej, nie zmodyfikowanej niczym Budowy, tylko wtedy ST byłaby 10 +, a nie 15 +.

Kilka innych podejść:

#1
Dziennie postać może odzyskać tyle poziomów czarów/mocy ile ma poziomów, czyli 5 poziomowy Czarodziej może odzyskać 5 poziomów czarów, dzięki czemu będzie mógł rzucić jeden 3 poziomowy czar i jeden 2, lub jakąkolwiek inna kombinacje dającą wartość 5.
Czary 0 poziomowe liczą się jako 0.5.
Postacie przygotowujące czary, odzyskują od razu czary spośród tych które miały przygotowane i które rzuciły. Mogą próbować odzyskać czary które znają, ale nie miały przygotowanych na dany dzień, ale taka próba ma szanse powodzenia w procentach równą 50 – poziom czaru który che się odzyskać.
Postacie spontanicznie czarujące, odzyskują czary spośród wszystkich tych które znają.

#2
Postać ma 50% szans na jednorazowe odzyskanie każdego rzuconego czaru, zamanifestowanej mocy.
Czas tej akcji, jest częścią rzucania czaru który próbuje się odzyskać, tzn. czy rzut się uda, czy nie, to postać wykorzysta taką ilość czaru, ile wymaga czas rzucania czaru który próbuje się w ten sposób odzyskać.

SZCZĘŚCIE MAGA [LUCK]
Wymagania: 1. poziom czarującego.
Korzyści: Jako swift action możesz wykorzystać jeden luck reroll, aby przerzucić jeden rzut odzyskiwania czarów.
Atut ten możesz użyć tyle razy dziennie ile wynosi Twój modyfikator z atrybutu
odpowiedzialnego za czarowanie (INT dla Czarodziejów, RZT dla Kapłanów, itd.)
Dostajesz jeden luck reroll na dzień.

Dodaj komentarz »

Brak komentarzy.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Dodaj komentarz

Blog na WordPress.com.