Nevinowy blog deendekowy

30/09/2012

Atuty zmienione i nowe

Filed under: Atuty, Moje, PL, Plik — nevindnd @ 22:30

Jedną z rzeczy których nie rozumiem w DnD, jest wybiórcze podejście do skalowania w wzwyż różnych premii. Magia jeszcze, jako tako działa, bo dużo zmiennych jest liczonych na podstawie poziomu czarującego, ale w przypadku np. atutów jest już dużo gorzej (premie z Weapon Focus, czy nawet Greater Weapon Focus na 15 poziomie Wojownika, takie same jak 14, czy 7 poziomów wcześniej …). Tak więc postanowiłem to zmienić.
Jako że ostatnio szukałem pomocy do testów rozproszenia magii, i ze zdumieniem odkryłem że nawet mój ulubiony zbiór atutów (Gryphons 3rd Edition Feats) nie ma żadnego, a z oficjalnych jest tylko jeden, i to dopiero w PHB 2, to postanowiłem stworzyć dwa atuty na podobieństwo Przenikanie czarem (Spell Penetration).
Ostatni atut to próba rozwinięcia pomysłu Reserve feats z Complete Mage.

BŁYSKAWICZNY REFLEKS [OGÓLNY]
Korzyści: Otrzymujesz premię +2 do wszystkich rzutów obronnych na Refleks. Premia ta rośnie o +1 co 3 punkty bazowej premii do rzutów obronnych na Refleks. Czyli Łotrzyk 14 poziomu dzięki temu atutowi będzie miał +5 do rzutów obronnych na Refleks, a Wojownik na tym samym poziomie +3.

DOSKONALSZA INICJATYWA [OGÓLNY]

Korzyści: Otrzymujesz premię +4 do testów inicjatywy. Premia ta rośnie o +2 co 6 punktów bazowej premii do rzutów obronnych na refleks. Czyli Łotrzyk 12 poziomu dzięki temu atutowi będzie miał +8 do testów inicjatywy, a Wojownik na tym samym poziomie +6.
Zasady specjalne: Wojownik może wybrać atut Doskonalsza inicjatywa jako jeden z atutów premiowych.

SKUPIENIE NA BRONI [OGÓLNY]
Wybierz jeden typ broni. Na potrzeby tego atutu możesz również zdecydować się na uderzenie bez broni lub zwarcie (albo promień, jeśli rzucasz zaklęcia).
Wymagania: Biegłość w wybranej broni, bazowa premia do ataku +1.
Korzyści: Zyskujesz premię +1 do wszystkich testów ataków wykonywanych przy użyciu wybranej broni. Premia ta rośnie o +1 co 4 punkty Bazowej premii do ataku. Czyli Wojownik 8 poziomu dzięki temu atutowi będzie miał +3 do odpowiedniego testu ataku, a Kapłan na tym samym poziomie +2.
Zasady specjalne: Atut ten możesz wybrać kilkakrotnie. Za każdym razem dotyczy on oręża nowego typu.
Wojownik może wybrać atut Skupienie na broni, jako jeden z atutów premiowych. Musi jednak posiadać Skupienie na broni w jakimś orężu, aby użyć względem niego atutu Specjalizacja w broni.

SPECJALIZACJA W BRONI [OGÓLNY]
Wybierz jeden typ oręża, względem którego posiadasz już atut Skupienie na broni. Na potrzeby tego atutu możesz również zdecydować się na uderzenie bez broni lub zwarcie.
Wymagania: Biegłość w wybranym orężu, Skupienie na broni w wybranym orężu.
Korzyści: Zyskujesz premię +2 do wszystkich testów obrażeń wykonywanych wybraną bronią. Premia ta rośnie o +1 co 6 punktów Bazowej premii do ataku. Czyli Wojownik 6 poziomu dzięki temu atutowi będzie miał +3 do obrażeń zadawanych wybraną bronią, a Kapłan na tym samym poziomie, nadal standardowe +2.
Zasady specjalne: Atut ten możesz wybrać kilkakrotnie. Za każdym razem dotyczy on oręża nowego typu.
Wojownik może wybrać atut Specjalizacja w broni jako jeden z atutów premiowych.

ZWIĘKSZONA WYTRWAŁOŚĆ [OGÓLNY]
Korzyści: Otrzymujesz premię +2 do wszystkich rzutów obronnych na Wytrwałość. Premia ta rośnie o +1 co 3 punkty bazowej premii do rzutów obronnych na Wytrwałość. Czyli Wojownik 14 poziomu dzięki temu atutowi będzie miał +5 do rzutów obronnych na Refleks, a Łotrzyk na tym samym poziomie +3.

ŻELAZNA WOLA [OGÓLNY]
Korzyści: Otrzymujesz premię +2 do wszystkich rzutów obronnych na Wolę. Premia ta rośnie o +1 co 3 punkty bazowej premii do rzutów obronnych na Wolę. Czyli Kapłan 14 poziomu dzięki temu atutowi będzie miał +5 do rzutów obronnych na Wolę, a Łotrzyk na tym samym poziomie +3.

ŁUPIEŻCA CZARÓW

Twoja znajomość magii, pozwali Ci łatwiej kończyć jej działanie.
Korzyści: Otrzymujesz premię +2 do testów rozpraszania (1k20 + poziom czarującego) wykonywanych w celu rozproszenia magii (np. przez użycie czaru Rozproszenie magii).
Zasady specjalne: Czarodziej może wybrać ten atut, jako atut premiowy.

ŁUPIEŻCA CZARÓW; POTĘŻNIEJSZY
Wymagania: Łupieżca Czarów
Korzyści: Otrzymujesz premię +2 do testów rozpraszania (1k20 + poziom czarującego) wykonywanych w celu rozproszenia magii (np. przez użycie czaru Rozproszenie magii). Premia ta kumuluje się z premią wynikającą z atutu Łupieżca Czarów.
Zasady specjalne: Czarodziej może wybrać ten atut, jako atut premiowy.

DOSTROJENIE DO ENERGI
Wymagania: Atut Reserve
Korzyści: Otrzymujesz premie +1 do rzutów obronnych przeciwko typowi energii (Dźwięk, Elektryczność, Kwas, Ogień, Zimno lub Moc) związanej z wybranym wcześniej atutem Reserve, jak i odporność 2 na ten typ energii. Premia do rzutów obronnych rośnie o +1 co trzy poziomy czaru o odpowiedniej energii, a premia do odporności rośnie o 2 za każdy poziom czaru o odpowiedniej energii.
Przykład:
Czarodziej który wybrałby atut Clap Of Thunder, którego typem energii jest dźwięk, posiadał zapamiętany i nie rzucony 8 poziomowy czar z dopiskiem „[Dźwięk]” (np. Krzyk, potężniejszy) i ten atut otrzymałby premie +3 do rzutów obronnych przeciwko atakom dźwiękowym i odporność 18 na dźwięk (za każdym razem, gdy otrzymywałby obrażenia spowodowane przez dźwięk, ich liczbę należałoby zmniejszyć o 18 ).
Gdyby posiadał jakiś 9 poziomowy czar spełniający wymagania, premia do rzutów obronnych wynosiłaby +4, a odporność na dźwięk 20.
Zasady specjalne: Atut ten możesz wybrać kilkakrotnie. Za każdym razem dotyczy on nowego typu energii. Czarodziej może wybrać ten atut, jako atut premiowy.

Wersja .pdf:
Atuty

2 Komentarze »

  1. Pomysł ze skalującymi się premiami wraz z poziomem zamienia „zapchajdziury” w naprawdę przydatne atuty.

    Komentarz - autor: zireael07 — 01/10/2012 @ 12:58

  2. Yep, też tak myślę 🙂

    Komentarz - autor: nevindnd — 01/10/2012 @ 13:13


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Dodaj komentarz

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.