Nevinowy blog deendekowy

14/11/2012

Pancerze ze stworów

Filed under: Homebrew, Materiały, Moje, PL, Plik — Tagi: , , — nevindnd @ 18:08

W „papierowym” DnD bardzo mi brakuje tego co było oczywistością w chociażby BG 2 – możliwości wykonania pancerzy z stworów, czy to z Akheg-a, czy też ze smoków (nie będę wspominał o tych przedmiotach ze smoków w Draconomicon-ie, bo to żal i porażka). Ale poniekąd rozumiem, dlaczego nie ma – za dużo zmiennych, więc nie można by było tego ująć w proste zasady, pasujące do wszystkich potworów. Tak więc to co zaprezentuje poniżej, będzie w najlepszym wypadku permanentną wersją „beta”, czy permanentnym WIP.

Wymagania wstępne:
• pancerze można wykonać tylko z stworów posiadających metabolizm (a więc nie z konstruktów, żywiołaków), lub cielesnych nieumarłych,
• premia z pancerza naturalnego do KP, stwora z którego chce się zrobić zbroję, musi wynosić 5 lub więcej,
• aby pozyskać skórę, łuski, itp., należy wykonać test Zręczności o ST=10 + premia z naturalnego pancerza do KP stwora, z którego się materiał
pozyskuje. Czas jaki na to potrzeba wynosi 2k10 minut + kumulatywne 10 minut na każdy rozmiar większy niż średni,
• stwór musi być przynajmniej o jeden rozmiar większy, niż rozmiar postaci, dla której ma być pancerz, lub o dwa rozmiary w przypadku pełnej zbroi
płytowej.
• zwiększenie rozmiaru stwora o jedno „oczko”, zwiększa ilość pancerzy, które można wykonać (duży stwór – 1 średnia zbroja; wielki stwór – 2 średnie
zbroje, lub 1 średnia pełna zbroja płytowa; ogromny stwór – 4 średnie zbroje, lub 2 średnie pełne zbroje płytowe, itd.).
• zwiększenie ilości potworów tego samego rozmiaru, również zwiększa ilość możliwych do wykonania pancerzy (16 drobnych stworów = 8 malutkich
stworów = 4 małe stwory = 2 średnie stwory = 1 stwór duży),
• aby wykonać pancerz, musi zostać wykonany test Rzemiosło (płatnerstwo) o ST =12+ SW stwora,
• jeśli pancerz ma posiadać jakąś specjalną właściwość, musi zostać wykonany test Rzemiosło (alchemia) o ST =15+ SW stwora. ST tego testu wzrasta o
kumulatywne +2, za każdą dodatkową właściwość poza pierwszą.
Specjalne właściwości pancerza to zdolności nadzwyczajne.

Parametry pancerza:
• „powłoka” stwora określa typ zbroi jaki można z niego wykonać (skóra -> ćwiekowana skórznia, przeszywanica, skórznia, itp.; łuski -> brygantyna,
zbroja lamelkowa, łuskowa; itp., jeśli rozmiar łusek jest odpowiednio duży, to też te same typy, co w przypadku skorupy; skorupa -> napierśnik,
zbroja kryta, płytkowa, itp.),
• zbroje wykonane ze stworów, są traktowane jako mistrzowsko wykonane, ale bez dodatkowych kosztów w złocie, czy czasie wykonania,
• premia z pancerza naturalnego do KP wykonanej zbroi, wynosi ¼ premii (zaokrąglone w dół) do KP z pancerza naturalnego stwora, z którego pancerz
jest wykonany,
• trwałość zbroi (jako przedmiotu) wzrasta o połowę premii z naturalnego pancerza do KP (zaokrąglone w dół), jaką posiadał stwór z którego zbroję
wykonano,
• na każdy 1 punkt trwałości więcej, zbroja zyskuje dodatkowe 5 PW,
• jeśli stwór posiadał jakaś specjalną właściwość defensywną, to po wykonaniu testu Rzemiosło (alchemia) o odpowiednim ST, właściwość tą można
osadzić w pancerzu tak aby wpływała na noszącego. Moc\siła tej właściwości, wynosi ~50% w porównaniu z mocą danej właściwości, jaką miał stwór,
• zbroja ze stwora o SW w przedziale 1-5 może mieć maksymalnie jedna właściwość specjalną (może, ale nie musi), SW 6-10 – dwie; SW 11-15 – trzy; SW
16-20 – cztery, SW 20+ – pięć.

Koszta:
• koszt pancerza wynosi 2000 sz za każde +1 premii do KP z naturalnego pancerza, które wykonany pancerz będzie posiadał,
• koszt specjalnej właściwości wynosi 1000 sz/SW dla SW w przedziale 1-5; 2000sz/SW dla SW 6-10; 3000sz\SW dla SW 11-15; 4000sz\SW dla SW 16-20 i
6000sz\SW dla SW 20+

Zasady specjalne:
• pancerze wykonane z ras\podtypów stworów (Tanar’ri, nieumarli, itd.), powinny udzielać specjalnych właściwości, które są specyficzne dla danego
stwora, a nie rasowo-podtypowych, bo inaczej ludzie zaczną masowo polować na „biedne” Dretch-e, itp.,
• tarcze wykonane ze stworów, poza mistrzowskim wykonaniem, ewentualnym zwiększeniem trwałości i PW, nie posiadają żadnych dodatkowych właściwości.

Przykłady:
Pancerz z Akheg-a
• można wykonać napierśnik, itp.,
• dla postaci o rozmiarze średnim, można wykonać każdy typ zbroi poza pełną zbroją płytową,
• premia z naturalnego pancerza do KP wynosi +2,
• trwałość przedmiotu wzrasta o 4, PW o 20
• ST testu Rzemiosło (płatnerstwo) wynosi 15
• cena: +4000 sz

Pancerz ze smoka
Smok, jako tytułowy i ikoniczny stwór w DnD, będzie miał jeszcze dodatkowe właściwości, nawet jeśli zakres SW pozwalałby tylko na jedną:
• odporność na odpowiedni typ energii, o wartości 6 + 2/kategorię wiekową smoka (ta zdolność jest „gratis”, jeśli pancerz zapewnia zmniejszenie obrażeń od
odpowiedniego typu energii o połowę),
• magiczne usprawnienia kosztują o 20% mniej.

Czyli pancerz z dojrzałego czerwonego smoka, będzie prezentował się następująco:
• można wykonać brygantynę, itp.,
• dla postaci o rozmiarze średnim, można wykonać 2 średnie zbroje, lub 1 średnią pełną zbroję płytową,
• premia z naturalnego pancerza do KP wynosi +5,
• trwałość przedmiotu wzrasta o 10, PW o 50,
• ST testu Rzemiosło (płatnerstwo) wynosi 27,
• ST testu Rzemiosło (alchemia) wynosi 30, 32 i 34,
• specjalne właściwości:
• ataki oparte na ogniu, zadają tylko połowę obrażeń (50% z niepodatności na ogień),
• odporność na ogień 12 (każde obrażenia od ognia zadają o 12 punktów mniej).
Najpierw stosuje się odporność na ogień, później zmniejszenie o połowę,
• redukcja obrażeń 2/magia,
• OC 10 (kumuluje się z magicznymi usprawnieniami pancerzy, zapewniającymi OC),
• magiczne usprawnienia kosztują o 20% mniej,
• cena: +10000 sz + 45000sz +45000sz + 45000sz

Pancerz z trolla
• można wykonać ćwiekowaną skórznie, itp.,
• dla postaci o rozmiarze średnim, można wykonać każdy typ zbroi poza pełną zbroją płytową,
• premia z naturalnego pancerza do KP +1,
• trwałość przedmiotu wzrasta o 2, PW o 10,
• ST testu Rzemiosło (płatnerstwo) wynosi 17
• ST testu Rzemiosło (alchemia) wynosi 20
• specjalna właściwość: Szybkie leczenie 2
• cena 2000sz + 5000 sz

Pancerz ze złudnej bestii
• można wykonać ćwiekowaną skórznie, itp.,
• dla postaci o rozmiarze średnim można wykonać każdy typ zbroi poza pełną zbroją płytową,
• premia z naturalnego pancerza do KP +1,
• ST testu Rzemiosło (płatnerstwo) wynosi 16
• ST testu Rzemiosło (alchemia) wynosi 19
• specjalna właściwość: 25% szans na nietrafienie atakiem wręcz, lub dystansowym, chyba że można noszącego pancerz zlokalizować innym sposobem niż wzrok. Widzenie prawdy umożliwia zlokalizowanie noszącego pancerz, ale Zobaczenie niewidzialnego już nie.
• cena 2000sz + 4000 sz

Wersja .pdf:
Pancerze ze stworów

Dodaj komentarz »

Brak komentarzy.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Dodaj komentarz

Blog na WordPress.com.